Pengalaman shopping di Althea

Assalamualaikum,

Korang pernah dengar pasal shopping site Althea tak? Althea adalah Korea-based company yang mengexport dan menjual kosmetik dan barang kecantikan korea ke seluruh Asia Tenggara. Althea mempunyai pejabat di Kuala Lumpur tetapi mengexport semua produk terus dari Korea.

Selain membeli-belah di website Althea, Althea juga mempunyai Aplikasi yang boleh dimuat turun secara percuma untuk memudahkan pengalaman membeli-belah korang. For me, I prefer using their App sebab boleh browse dan shop bila-bila masa with just one click away. But if you want to check out their website, you can just click the link below.
↓↓↓↓↓

Althea official logo

Pengalaman shopping di Althea.



My order have arrived in a cute light pink box 😍 

Rambang mata masa first time browse through Althea. Banyak betul pilihan, dari brand yang biasa dengar ke brand yang tak pernah tahu langsung. Memang ambik masa jugak la nak buat pilihan. Setiap produk ada basic description dan review jadi senang nak buat research sebelum membuat pembelian. Pembelian di Althea app sangat mudah. App dia simple dan tak mengelirukan. Selepas membuat pembayaran, hanya perlu tunggu order sampai ke rumah dalam masa 1 ke 2 minggu. Untuk first time user akan dapat RM15 discount untuk pembelian pertama 😍

Simple but still cute box

I received my order in good condition. The packaging was done nicely and carefully. The box was wrapped with bubble wrap and it was pack in a hot pink plastic wrapper. The packaging was so cute. On top of that, all the product was also wrapped with bubble wrap. 



Product that I bought from Althea (sebenarnya semuanya dibalut dengan bubble wrap tapi I dah koyakkan sebab tak cantik nak ambik gambar 😅)

The product that I bought from Althea is:

  • Premium Tomato Whitening Toner and Emulsion both from Skin Food
  • Rice Water Bright Foaming Cleanser from The Face Shop
  • Sun Prise Natural Corrector from Etude House
  • Phyto Niacin Whitening Essence from Nacific 


All 100% authentic and in good condition

The downside of Althea is that they only sell Korea based brand. Jadi kalau nak cari brand selain korea brand memang takde la. Selain tu, order akan mengambil masa sedikit untuk sampai ke rumah sebab semua product from Althea dipos terus dari Korea. Jadi perlu bersabar sikit la nak tunggu barang sampai. Other than that, I think this shopping site is really suitable for those yang memang die hard fan Korean Skincare and cosmetic. 

Overall, memang berbaloi dan mudah untuk membeli Korean Beauty product di Althea. Harge murah dari harga pasaran Malaysia dan terdapat banyak brand-brand Korea yang susah nak dapat di Malaysia. Jadi untuk peminat Korean Beauty product boleh la visit website diorang untuk tengok-tengok product, deals atau promosi diorang sekarang 😊



Comments

Popular posts from this blog

Basque Burnt Cheesecake Recipe

Portuguese Egg Tart Recipe

Salted Egg Chicken Pasta Recipe